Tuesday, August 18, 2009

Tahniah SMJK Chung Hwa, Kota Bharu

Minggu ini banyak kejayaan dicipta oleh sekolah ini melalui kegiatan kokurikulum akademik (bahasa). Pelajar Tingkatan Dua Randa, Wee Vii Vian muncul tempat ketiga dalam Sayembara Deklamasi Puisi Merdeka Peringkat Kebangsaan 2009 di Auditorium RTM, Kuala Lumpur. Saudari Vii Vian menggondol hadiah tunai RM3000, sebuah trofi dan sijil.

Sementara itu, Wee W N dari Tingkatan 6 Rendah pula berjaya mendapat tempat Naib Johan dalam Pertandingan Pidato Hasil (Lembaga Hasil Dalam Negeri) Peringkat Kebangsaan 2009 yang berlangsung di Kuala Lumpur, dan membawa pulang 3 buah komputer bimbit( 2 buah untuk sekolah) dan wang tunai RM750.00.

Sekalung penghargaan kepada guru-guru pembimbing mereka seperti En Moechtar Awang dan Encik Jailani serta ibu bapa mereka berdua.

Harapan kami cuma satu: Semoga pencapaian ini menjadi dorongan kepada rakan-rakan pelajar yang lain menceburi kegiatan kokurikulum akademik. Anda tidak perlu latihan lasak seperti permainan sukan, cuma berlatih bercakap, berkomunikasi, bergaya di pentas dan menonjolkan kemahiran atau bakat yang tergilap untuk meraih kejayaan berganda (negeri dan kebangsaan).

Syabas SMJK Chung Hwa! Biarpun kita kerdil dari segi nama, tetapi mutiara bangsa kita tetap berkilau sepanjang masa.

No comments: